Leon G. Milošević - Specialist za digitalni marketing - SEO, SEM & SMM, grafično oblikovanje.

Vizija → Strategija → Rezultati

Leon G. Milošević

051 381 461
E-mail
WooCommerce ali Magento - logotipa na ekranu.

WooCommerce ali Magento

Če ste podjetje brez močne interne IT ekipe in je vprašanje "WooCommerce ali Magento", je WooCommerce bolj primeren, saj predstavlja manjši strošek in je manj zahtevna platforma.

WooCommerce ali Magento

WooCommerce in Magento sta dve izmed najbolj priljubljenih e-trgovinskih platform. Kako izbrati pravo platformo za spletno trgovino?

KriterijWooCommerceMagento
LastništvoOdprtokodni vtičnik za WordPressOdprtokodna osnova (Magento Open Source) ali komercialna različica (Adobe Commerce)
Ciljna publikaMala in srednja podjetjaSrednja do velika podjetja, enterprise rešitve
Tehnična zahtevnostNizka do srednja (odvisno od kompleksnosti)Visoka – potrebna napredna infrastruktura in razvojna ekipa
LicencaBrezplačno (open source)Open Source: brezplačno; Adobe Commerce: plačljivo
RazvojNižji stroški (veliko razpoložljivih razvijalcev)Višji stroški (specifično znanje, manjši bazen kadra)
GostovanjeStroškovno učinkovito (lahko na deljenih strežnikih)Zahteva VPS/Dedicated/Cloud (npr. AWS, Azure)
VzdrževanjeCeneje in preprostejeDražje, kompleksnejše (npr. varnostni popravki, nadgradnje)

Če ste podjetje brez močne interne IT ekipe in se odločate med WooCommerce ali Magentom, je WooCommerce bolj primeren, saj predstavlja manjši strošek in je tudi manj zahtevna platforma.

WooCommerce logotip v prispevku WooCommerce vs Magento.

WooCommerce – Če je vaš cilj začeti spletno prodajo z zelo nizkimi začetnimi in tekoči stroški, potem je je WooCommerce prava odločitev.

Magento logotip v prispevku WooCommerce vs Magento.

Magento je prava izbira za velike in kompleksne spletne trgovine. Dobro je vedeti, da z dobro in strokovno ekipo razvijalcev obe platformi postaneta vrhunski spletni trgovini

Preberite tudi: Optimizacija spletnih strani

Funkcionalnost in prilagodljivost

WooCommerceMagento
Custom funkcionalnostiMožna z vtičniki ali razvojem po meriZelo robusten sistem, napredna funkcionalnost že v osnovi
Podpora za več trgovin / jezikov / valutMožna, a potrebuje dodatne vtičnikeNative podpora za multi-store/multi-language/multi-currency
ERP / B2B integracijeMožne, pogosto ročno konfiguriraneNapredne povezave, B2B moduli že vključeni (v Adobe Commerce)
SEO možnostiOdličen SEO – temelji na WordPressOdličen SEO, a kompleksnejša uredniška izkušnja
Vsebinski marketingVrhunski (WordPress CMS)Ima nekatere CMS funkcionalnosti
Email/CRM integracijeZ vtičniki ali APINapredno, zlasti v Adobe Commerce verziji
VarnostOdvisna od vtičnikov in gostovanjaNapredna arhitektura z enterprise nivojem varnosti
SkalabilnostDobra do srednjih obsegov (10k–20k produktov)Odlična – zmore tudi zelo velike baze (>100k SKU)
Performance tuningPotreben pri večjih obsegihZahteva DevOps podporo in optimizacije

Pragmatično

< 1.000 artiklov, močna vsebinska podpora, omejen ITWooCommerce
B2C/B2B hibrid z več jeziki, valutami, ERP integracijoMagento (Adobe Commerce)
E-trgovina + blog + SEO kot ključna strategijaWooCommerce
Velika rast, kompleksna skladišča, različne blagovne znamkeMagento

Globalni tržni deleži e-commerce platform

(vir: agregacija podatkov iz BuiltWith, W3Techs, Statista, in izkušnje svetovalnih praks 2024). Magento in WooCommerce se tukaj močno razlikujeta glede na globalni delež.

WooCommerce22–25 %Široka uporaba zaradi WordPressa; močna baza v SME segmentu.
Shopify18–20 %Močna rast v ZDA; marketinško agresiven nastop.
Magento (vključno z Adobe Commerce)1–2 %Osredotočen na enterprise, nizek delež v številu, visoka vrednost.
Wix6–8 %Usmerjenost v mikro podjetja, pretežno ZDA.
Squarespace5–7 %Podobno kot Wix, močna vizualna usmerjenost.
BigCommerce<1 %Nišni segment, pogosto v B2B, vendar relativno nizek volumen.
Ostali (PrestaShop, OpenCart, Salesforce Commerce, itd.)10–15 %Regionalne ali industrijske niše.

Preberite tudi: Email marketing

WooCommerce ima največjo “install base”, saj deluje znotraj WordPress ekosistema, ki poganja več kot 40 % vseh spletnih strani. Mnogo teh namestitev so manjše ali srednje trgovine, kar ustvarja volumensko prevlado, čeprav ne nujno v prometu.

Preberite tudi: Izdelava spletne trgovine WooCommerce

Magento (Adobe Commerce) ima sicer nizek tržni delež po številu namestitev, vendar pogosto poganja velike B2B ali kompleksne B2C spletne trgovine.

WooCommerce ali Magento – Končna ocena

Nizki stroški razvoja & vzdrževanjaWooCommerce
Prilagodljivost za content-first prodajoWooCommerce
Podpora za kompleksne B2B struktureMagento
Skalabilnost & stabilnost pri velikih količinahMagento
Hitrost uvedbe in agilnostWooCommerce
Leon G. Milošević

Leon G. Milošević

Specialist za digitalni marketing z več kot 15 letnimi izkušnjami. SEO optimizacija spletnih strani in trgovin, SEM iskalni marketinga in SMM, email marketing, strateški copywritinga, grafično oblikovanja za digitalne in tiskane medije.