Kadrovsko krčenje in povezane prakse

PIŠE: Leon G. Milošević - Sporne prakse, ki jih podjetja uporabljajo za iztisnjenje večji produktivnosti z manj kadra, pogosto vključujejo strategije, ki izkoriščajo delo zaposlenih brez ustrezne kompenzacije ali podpore.

Vsebina je ustvarjene brez generativne umetne inteligence.

Kadrovsko krčenje in povezane prakse

Nekorektne prakse, ki jih podjetja uporabljajo za iztisnjenje večji produktivnosti z manj kadra, pogosto vključujejo strategije, ki brez ustrezne kompenzacije ali podpore izkoriščajo delo zaposlenih.

Leon G. Milošević LOGO
  1. Preobremenitev zaposlenih: Dodeljevanje nalog, ki presegajo zmožnosti zaposlenih, kar vodi v preobremenjenost, izgorelost in zmanjšano produktivnost. Zaposleni so pogosto prisiljeni delati čez uro, kar vpliva na njihovo osebno življenje.
  2. Zmanjšanje delovnih mest z več nalogami: Podjetja pogosto kombinirajo naloge, ki običajno zahtevajo več oseb, in jih dodelijo eni osebi, brez povečanja plače ali drugih kompenzacij. To lahko vodi v zmanjšanje kakovosti dela in povečanje napak.
  3. Minimalni nadomestki: Zaposleni so pogosto prisiljeni opravljati dodatne naloge brez ustreznega plačila, saj podjetja izkoriščajo slabe delovne pogoje za zmanjšanje stroškov.
  4. Nekorektne izjave med procesom zaposlovanja: “Delate samo eno soboto na mesece” v praksi postane vse delovne sobote.
  5. Manipulacija z merjenjem produktivnosti: Z uporabo naprednih sistemov za sledenje produktivnosti zaposlenih se lahko podjetja osredotočijo na kvantitativne kazalnike uspešnosti (kot so število nalog opravljenih na uro) in zanemarijo kvalitativne vidike dela, kar lahko vodi v povečanje pritiska na zaposlene, da dosežejo nepravične cilje.
  6. Nepregledne metode napredovanja: Zaposleni so lahko zavedeni v sistem, kjer se pričakuje, da bodo delali “za prihodnost”, obljubljeni napredki pa se nikoli ne zgodijo ali pa so vezani na izpolnitev nesmiselnih in nerealnih ciljev.
  7. Zanemarjanje zdravja in dobrega počutja zaposlenih: Podjetja lahko zanemarjajo mentalno in fizično zdravje zaposlenih, tako da jim nalagajo naloge, ki presegajo zdrave delovne obremenitve, brez ustrezne podpore za ravnotežje med delom in privatnim življenjem.
  8. Izmišljene težave za grajanje zaposlenih, čeprav niso storili ničesar narobe: fiktivne težave, izjave o tem, da je storjena napak, ki ni storjena ipd.

Te prakse se izvajajo v imenu povečanja dobička, vendar dolgoročno vodijo v zmanjšanje produktivnosti, povišanje fluktuacije zaposlenih in slabo delovno vzdušje, kar škoduje tako zaposlenim kot podjetju.

Hvala, ker delite naprej. ;)
Leon G. Milošević
Leon G. Milošević

Že več kot 20 let gojim globoko ljubezen do psihologije – področja, ki ga sicer nisem formalno študiral, a je (in bo tudi ostalo) moja največja strast in neuresničena želja. Kot avtodidakt in velik entuziast se posvečam raziskovanju strokovne literature, pisanju in ustvarjanju.

Poleg psihologije in pisanja me navdušujejo tudi sodobne tehnologije in ustvarjanje v digitalnem okolju.