Kadrovsko krčenje in povezane prakse
Nekorektne prakse, ki jih podjetja uporabljajo za iztisnjenje večji produktivnosti z manj kadra, pogosto vključujejo strategije, ki brez ustrezne kompenzacije ali podpore izkoriščajo delo zaposlenih.
Piše:
Leon Goran Miloševič
- Preobremenitev zaposlenih: Dodeljevanje nalog, ki presegajo zmožnosti zaposlenih, kar vodi v preobremenjenost, izgorelost in zmanjšano produktivnost. Zaposleni so pogosto prisiljeni delati čez uro, kar vpliva na njihovo osebno življenje.
- Zmanjšanje delovnih mest z več nalogami: Podjetja pogosto kombinirajo naloge, ki običajno zahtevajo več oseb, in jih dodelijo eni osebi, brez povečanja plače ali drugih kompenzacij. To lahko vodi v zmanjšanje kakovosti dela in povečanje napak.
- Minimalni nadomestki: Zaposleni so pogosto prisiljeni opravljati dodatne naloge brez ustreznega plačila, saj podjetja izkoriščajo slabe delovne pogoje za zmanjšanje stroškov.
- Nekorektne izjave med procesom zaposlovanja: “Delate samo eno soboto na mesece” v praksi postane vse delovne sobote.
- Manipulacija z merjenjem produktivnosti: Z uporabo naprednih sistemov za sledenje produktivnosti zaposlenih se lahko podjetja osredotočijo na kvantitativne kazalnike uspešnosti (kot so število nalog opravljenih na uro) in zanemarijo kvalitativne vidike dela, kar lahko vodi v povečanje pritiska na zaposlene, da dosežejo nepravične cilje.
- Nepregledne metode napredovanja: Zaposleni so lahko zavedeni v sistem, kjer se pričakuje, da bodo delali “za prihodnost”, obljubljeni napredki pa se nikoli ne zgodijo ali pa so vezani na izpolnitev nesmiselnih in nerealnih ciljev.
- Zanemarjanje zdravja in dobrega počutja zaposlenih: Podjetja lahko zanemarjajo mentalno in fizično zdravje zaposlenih, tako da jim nalagajo naloge, ki presegajo zdrave delovne obremenitve, brez ustrezne podpore za ravnotežje med delom in privatnim življenjem.
- Izmišljene težave za grajanje zaposlenih, čeprav niso storili ničesar narobe: fiktivne težave, izjave o tem, da je storjena napak, ki ni storjena ipd.
Te prakse se izvajajo v imenu povečanja dobička, vendar dolgoročno vodijo v zmanjšanje produktivnosti, povišanje fluktuacije zaposlenih in slabo delovno vzdušje, kar škoduje tako zaposlenim kot podjetju.